OVER ONS

P&B Cosmetix is per 26-08-2024 eigenaar van het merk Phyto Naturelle.
Bianca Moscoso-Koenders (eigenaresse van P&B Cosmetix):  ”Ik ken het merk Phyto Naturelle nog van vroeger, waar ik me toen ook wel eens in verdiept heb. Op diverse vlakken sprak het merk me aan.Ik heb zowel ervaring als een link met natuurlijke cosmetica op basis van thee als cosmetica voor de donkere huid. Ik heb ervaring met huidverzorging op basis van thee met een krachtige antioxidantwerking. Ik heb vroeger voor diverse cosmeticahuizen gewerkt met hun herkomst uit Japan en Zuid-Afrika en zelf heb ik een connectie met Zuid-Amerika. Door deze achtergrond ligt de aandacht voor de getinte en donkere huid mij erg goed. Gezien het feit dat mijn man uit Zuid-Amerika komt en dat ik veel mensen ken met een donkere huid in Nederland en Europa zie ik wat deze huiden nodig hebben en wat gevolgen zijn van een donkere huid in een kouder klimaat en krijg ik hier vaak vragen over of ik advies wil geven. Met ons trainingscentrum Beautytrainingen.nl bieden wij al een opleiding aan voor behandeling van de donkere huid en een groot deel van de producten van ons andere merk Piura Skincare waren al  geschikt voor de donkere huid. Alleen is het nog niet tot een verdere verdieping gekomen. Soms blijven ideeën in een laatje liggen, die er op een later moment uitgehaald mogen worden. En die tijd is blijkbaar nu gekomen.” We zijn blij en dankbaar dat Michel en Karin de weg naar ons hebben gevonden toen zij een bedrijf zochten die hun merk wilde overnemen en verder uitbouwen. We hebben mooie plannen hiervoor en zullen Phyto Naturelle alle aandacht en groei geven die het verdient. 

Het ontstaan van Phyto Naturelle
Het bedrijf Cosmea Naturelle werd in 1999 (vijfentwintig jaar geleden) door Karin van den Elzen en Michel van den Hurk opgericht. Achterliggende drijfveer was het probleem waar bijna elke schoonheidsspecialist mee te maken krijgt. Karin: "In mijn instituut bleef ik tegen het probleem oplopen dat klanten hun producten bij de drogist of parfumerie kochten. Daardoor liep ik omzet mis. Toen zijn we gaan kijken of we niet zelf een betaalbare, natuurlijke huidverzorgingslijn konden ontwikkelen." Toevallig kende Karin iemand die zaken deed in Japan. Die vertelde haar over de enorme populariteit van groene thee. Japanners hebben over het algemeen een prachtige huid, ondanks het feit dat er veel gerookt en gedronken wordt. Volgens die vriend hadden zij dat te danken aan het dagelijks drinken van Japanse groene Sencha thee. Deze bezit gezondheids-bevorderende eigenschappen. Ik raakte direct geïnteresseerd. Ik ging naar de bibliotheek en (er was destijds nog geen internet) verdiepte zich in de geheimen van de Japanse theeceremonie en de heilzame werking van groene thee. Hoe meer ik er over las, hoe zekerder ik wist dat groene thee goede toepassingen zou kunnen hebben in cosmetica. Nu zie je dat veel fabrikanten groene thee extracten aan hun cosmetica toevoegen maar dat was toen nog helemaal niet gebruikelijk."

Karin en Michel gingen op zoek naar een producent die voor hen een cosmeticalijn kon ontwikkelen op basis van Japanse groene thee. "Die lijn moest voldoen aan drie criteria," vertelt Michel. Hij moest kwalitatief hoogwaardig zijn, op basis van natuurlijke ingrediënten met als hoofdingrediënt Japanse groene thee en qua prijs kunnen concurreren met de producten bij de drogist. Bovendien wilde we ook graag producten speciaal voor de donkere huid ontwikkelen. Omdat hiervoor bijna niks te koop was. Cosmetica voor de donkere huid werd vaak in Amerika besteld of gekocht bij Afrikaanse winkels. Wij wilde dat toegankelijker maken. Zo is Phyto Naturelle geboren.

Groene thee is al eeuwenlang bekend om zijn heilzame werking. Vooral in China en Japan is het drinken van groene thee een vast onderdeel van het dagelijkse leven, Ook in het westen - vooral in de cosmetica-industrie neemt de belangstelling voor groene thee toe omdat er anti-verouderende eigenschappen aan worden toegedicht. Groene thee zit inderdaad boordevol werkstoffen als aminozuren, vitaminen, tannine, caroteen, en mineralen als calcium, chroom, ijzer, kalium, selenium, magnesium, natrium en zink. Groene thee-extracten hebben antibacteriële eigenschappen en bevatten een hoog gehalte aan anti-oxidanten zoals polyphenolen, catechine en flavonoïden, Deze werkstoffen hebben een beschermende werking tegen beschadiging van DNA in het lichaam, c.q. de huid door vrije radicalen.

Gezien Karin en Michel van een welverdiend pensioen willen gaan genieten, zijn zij in 2024 op zoek gegaan naar iemand die het merk wil voortzetten. Die persoon hebben ze gevonden in Bianca Moscoso van P&B Cosmetix, die reeds eigenaar is van 2 eigen merken: Piura Skincare en Beautiful by SIS. Zodoende is Phyto Naturelle per 26-08-2024 overgedragen.

Bianca: "Karin en Michel, elk einde is een nieuw begin. We hopen dat jullie volop mogen gaan genieten van deze nieuwe fase.
Geniet van jullie pensioen!"

  • Heartbleed logo
  • Mister Cash
  • Logo Pay Pal
  • Direct banking
  • Sofort banking
  • Logo Sisow
  • DPD logo
  • Transpedia
  • Logo stichting aap
© 2009 - 2024 Phyto Naturelle natuurcosmetica | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel